Week 9, 2016.

Vandaag een verassing voor het koor want twee dames, Helena Schmetz en Ria Selten, beiden ook lid van kamerkoor “Contrast” en dus ervaren zangeressen, kwamen een repetitie meemaken en sfeer proeven. Beiden werden door Jos van harte verwelkomt.

Het repeteren van ‘Du bist’s, dem Ruhm und Ehre gebühret’ deed Geert op het einde van de eerste helft een zucht slaken. Het was kennelijk toch lastiger dan verwacht.
Het ritme, de lengte van de noten en op het juiste moment invallen maakt dat het geen gemakkelijk werk is. Zo kregen de tenoren wat extra beurten. “Straks zijn jullie het beste!” zei Geert. Een mooie opsteker. En: “De sopranen moeten bij de hoge noten maar aan een roze olifant in de huiskamer denken”. zo was zijn boodschap.
We hebben nog een paar repetities voor Pasen te gaan en we zullen dit beslist voor elkaar krijgen.

Mart was er niet en dus is er van deze avond geen opname. Wel heb ik ze nog bewaard van 27 augustus en 3 september 2015 waarin dit stuk gerepeteerd werd. In overleg met Mart zal ik hier een oefentrack van maken en die op de gebruikelijke wijze beschikbaar stellen.

Het repertoire voor Pasen is ook al bekend en werd uitgedeeld. De stukken hiervoor zoals het feestelijke “This joyful Eastertide” en de Missa brevis van Jacob de Haan, werden met veel enthousiasme en tot tevredenheid van Geert gezongen.

Voor de jarige Ria werd “Fields of Gold” gezongen en zij werd van harte door ieder gefeliciteerd.

Voor de opschoondag van de gemeente Venray gaat het Kemmerekoor zich inschrijven want dit levert het mooie bedrag van € 150,00 op. Op de intekenlijst kon ieder zich inschrijven.

Tenslotte nog graag ieders attentie voor de potgrondactie op zaterdag 12 maart.