Week 10, 2016.

De repetities van het Kemmerekoor blijven interessant. Deze keer kregen we van Geert zelfs uitleg over een militair marstempo. Je vraagt je dan af wat dat te maken heeft met onze muziek. Hij zegt: “In ‘Du bist’s….’ moet je de korte noten breed zingen in het tempo van een paradepas. Dit is een langzame militaire pas. De moeilijkste die er is. Én langzaam lopen en toch niet omvallen!”  De koorleden hebben dit goed ter harte genomen. Partij voor partij kwam aan bod en over de uiteindelijke samenzang was Geert redelijk tevreden al vergt ’t stuk zeker nog wat oefening. ‘Haec Diès’ van Jac Scholten, uit het archief opgedoken door de repertoire commissie, is een prachtig en feestelijk lied. Omdat veel koorleden dit echter nooit hebben gezongen werd het met elke stem apart doorgenomen.  “This Joyful Eastertide” kreeg nog extra aandacht omdat Helena en Ria nu allebei bij de alten zitten. Hartelijk welkom daar.

De intekenlijsten voor de potgrondactie op zaterdag 12 maart lagen ook gereed. De ene om je op te geven voor de verkoop en de andere om er voor je zelf te bestellen. Kosten € 7,00 voor een zak van 70 liter van een prima kwaliteit.
Zou je vergeten zijn om er te bestellen, dan kun je straks bij Jan Kleeven weer terecht om je voorraad aan te vullen. Telefoon: 0478-531897 of per mail: potgrond@kemmerekoor.nl. Je kunt ’t uiteraard ook gewoon op een repetitieavond met Jan regelen.