Week 50, 2015.

Deze keer weer een repetitie in de kerk omdat zaal “De Kei” bezet was. We hebben er heel prettig gerepeteerd en konden ook alvast wennen aan de ruimte.
Het inzingen was enigszins mysterieus. “Wie o wie”. Wie wie was, weten we nog altijd niet en zal wel een vraagteken blijven mede door het langgerekte neeeee als volgende oefening.

Als eerste repetitiestuk stond de Missa van Jacob de Haan op het programma. Nu ook weer met Ivonne aan de piano. Natuurlijk waren er de nodige onderbrekingen omdat details niet goed gezongen werden, maar er zit een duidelijke vooruitgang in de uitvoering. “De koorklank gaat in deze mis goed vooruit!” zei Geert en de opname van Mart bevestigd dit ook. Heel fijn om als koor een compliment te krijgen van je dirigent.

De uitspraak van Jul, jul wordt steeds Zweedser al moet het Kom, kom, van de tenoren met nog iets meer helderheid worden uitgesproken en niet zo benepen. Het mag eigenlijk geen probleem zijn want in het Nederlands zeggen we ook kom, kom, maar nu moet ’t net ietsjes anders en wel op z’n Zweeds.
Zo kreeg elke stem wel een boodschap mee tijdens deze amusante repetitie. De sopranen moeten vriendelijker kijken bij de hoge noten in What Sweeter Music. Maar we liggen heel goed op schema en gaan vol vertrouwen op naar de kerst en dat is voor iedereen heel prettig. Met een fijne Sinterklaas werd deze repetitie afgesloten.

Tenslotte ter herinnering:
10 december uiterste inleverdatum wijnbestelling
19 december 10.00 uur generale repetitie
20 december 14.00 uur zingen bij de kerststal in de Grote kerk van Venray,
24 december 22.00 uur Nachtmis
28 en 29 december Wafelactie.