Week 49, 2015

“Jullie lijken wel een stel mopperige Engelen, zoals je het Gloria in Excelsis Dei zingt!”
riep Geert met een brede lach, toen we voor de tweede keer het Gloria zongen.
Ja, hij heeft ons goed bij de les gehouden want we kregen ook al aan het begin te horen dat we moeten doen alsof we een Zweed(se) zijn. En ook dat de Engelse uitspraak zo zuiver mogelijk moet zijn. “En zing je over sunshine, laat dan de zon ook stralen!”

Geert strooit zijn welgemeende aanwijzingen elke week over ons heen en het koor neemt ze zo goed mogelijk op. Het helpt want het driestemmige deel van de dames uit What Sweeter Music, begint echt vorm te krijgen. Vooral nadat Geert zei dat ze met overtuiging en zelfverzekerdheid moeten zingen: “Het is tien keer mooier als de eerste keer!” zo zegt hij.

Na de pauze kwam de mis van Jacob de Haan op de lessenaar. Met Ivonne aan de piano en Geert dirigerend, zongen we alle delen. Het was een goede oefening, want dit was de eerste keer dat we de mis op deze manier repeteerden. Nog wel wat onrustig uitgevoerd, maar niet onbegrijpelijk omdat de routine nog ontbreekt. Beheersing van de details zijn belangrijk en maakt het veel mooier.

Tenslotte kan Geert gerust zijn want op de lessenaar van het koor mag hij best flink tikken. “De meeste die ik in gebruik had, hebben wel een putje!” zo zegt hij. Dit is echter een degelijke en putjes bestand.

Het koor heeft hard gewerkt op deze donderdagavond die we afsloten met een uitbundig gezongen “Geburtstaglied”; de keuze van de jarige Dymph.

Heb je nog een bestelling wijn dan deze graag uiterlijk 10 december inleveren.

Chris Volleberg