Week 48, 2015.

We waren allemaal mooi op tijd omdat we Geert vanwege zijn 50e verjaardag wilden toezingen. Met Monique op de uitkijk stond iedereen paraat.
Geert, bij binnenkomst zichtbaar verrast, door het “Geburtstaglied”, straalde van oor tot oor en bedankte na afloop van de felicitaties ’t koor.

Na het inzingen de gebruikelijke orde van de repetitie met Jul, Jul, als eerste lied.
Vervolgens werd de gehele mis van Jacob de Haan met pianobegeleiding doorgenomen. Het was even wennen om na het instrumentale voorspel de juiste toon te treffen. Dit verlangt nog wat oefening. Dankzij de opname van Mart kunnen we hier ook thuis aan werken.
Crescendo en decrescendo kregen deze keer flinke aandacht. Het is terecht. Dynamiek in de muziek is belangrijk en verfraaiend.
De uitvoering van deze mis begint vorm te krijgen hoewel er op meerdere punten nog verbetering en accuraatheid nodig is. “Verzorgde uitspraak van Latijn is een noodzaak! “, zegt Geert.

Tijdens de pauze was er een lekkernij van Geert en alvorens weer te beginnen sprak Monique hem toe: “Nu jij de eerbiedwaardige leeftijd van 50 jaar hebt bereikt ben je Abraham. Hierover gaan allerlei geruchten zoals: je wordt geacht wijs te zijn en ook de medemens tot wijze gedachtes te brengen. In het koor doe je dit al grotendeels want je begeleid, corrigeert, stimuleert, legt uit en brengt het koor naar muzikale hoogtepunten. En alles wat je nog bij leert, mag je gerust op ons overbrengen.”
Monique vervolgt: “Laatst, op 27 september, kreeg je in Wanssum een icoon van de Aartsengel Michaël aangeboden. Je vroeg me daarna ’n keer naar een lampje hiervoor en we zijn op zoek gegaan. Nu past er maar één model bij dat krijg je nu cadeau.”
Geert is er erg blij met dit heel persoonlijke cadeau.

De wijnactie kreeg ook nog even aandacht. In een mail heeft Jos nog ’n keer alles uitgelegd.
In het 2e deel van de repetitie kwamen het Agnus Dei en de kerstliederen Stille Nacht en What Sweeter Music nog aan bod. Dit laatste werd tevens het verjaardagslied voor Geert. Door hem gekozen omdat hij dit een van de mooiste kerstliederen vindt. Met een hartelijk hiep, hiep, hoera, werd deze leerzame en gezellige repetitie afgesloten.

De potgrond is nagenoeg uitverkocht en dus is de actie succesvol verlopen, waarvoor hulde.

Chris Volleberg