Week 48, 2016.

Donderdag j.l. kwam Mieke Bisseling uit Venray kennis maken met het Kemmerekoor. Deze keer niet tevergeefs zoals wel op 10 november. Toen waren we immers naar Mill voor de generale repetitie hetgeen ze haar in ‘Het Trefpunt’ ook wisten te vertellen. Fijn Mieke dat je bent terug gekomen en dat jou deze kennismaking goed is bevallen. Met z’n allen hopen we dat je je hier ’thuis’ kunt voelen.

Omdat de mannen nog ijverig bezig waren met de stemvorming begon Geert alvast met de dames aan ‘Ding, dong! merrily on high’, weldra gevolgd door meerderde stukken voor kerst. De programmacommissie had ’t maar druk met uitdelen.

Wat het kerstrepertoire betreft, vraagt de programmacommissie om deze muziek, inclusief de mis van Gounod en het Credo alvast in de uitvoeringsmap te doen. Je moet dan wel 2 mappen meebrengen maar ze verwachten dat ’t tijdens de repetitie een hoop zoeken voorkomt. Bij voorbaat dank voor de medewerking.

Verder laat Ivonne over kerstmis het volgende weten:
“Het lijkt nog vroeg maar ik heb contact gehad met onze begeleider Martien Maas en Geert Verhallen over de generale voor de kerstnachtmis. De enige optie voor beide heren samen is: zaterdagmorgen 17 december van 9.30-11.30 uur. Ik ga mijn best doen om de kerk dan voor ons te reserveren.”
Dus een verzoek om deze datum en tijdstip alvast in je agenda te zetten.

Dymph die jarig was, had als wensmuziek het ‘Hallelujah’ gekozen van de enkele weken geleden overleden Leonard Cohen. Heel toepasselijk en met een uitbundig hoera werden de gelukwensen van het koor extra onderstreept.

Graag ook attentie voor de laatste stemvorming voor het gehele koor, volgende week
1 december om 19.30 uur.