Week 47, 2016.

Bij het Kemmerekoor is het nooit saai. Deze keer kwam Cynthia tot onze verrassing voor ’n laatste keer mee repeteren. Zij gaat binnenkort verhuizen naar Duitsland. Wij wensen haar samen met haar vriend een heel fijne toekomst.
En Gerry had ons laten weten dat zij samen met haar vriendin speculaasjes hadden gebakken volgens ambachtelijk recept. En….lekker dat ze zijn! Alle zakjes à € 4,00 waren in een mum van tijd verkocht. Deze bakkunst heeft het mooie bedrag opgebracht van € 128,00. Hulde voor dit initiatief en hartelijk dank hiervoor.

Aan het begin van de repetitie was het een opgetogen Geert die ons vertelde dat hij nog steeds met een gerust hart door Mill kan lopen. Er is daar erg veel waardering voor de uitvoering van het Kemmerekoor. De in meerdere opzichten bijna ideale omstandigheden zoals akoestiek en kooropstelling kwamen samen en zorgden voor een erg goede opluistering. Het in U-vorm staan van het koor werd meteen omarmd en we zullen gaan ervaren of dit een goeie keuze is.

De reguliere repetitie begon met de eerste stukken van het kerst repertoire. Ondertussen kwamen Henk Deters en Frank Kuijspers binnen die op uitnodiging van de jubileumcommissie kennis kwamen maken met het koor.
Ja en dan is, behalve Geert, ook Helena jarig geweest. Op speciaal verzoek werd het “Still, still, still” gezongen; een arrangement van Geert, met daarop volgend een donderend hoera, hoera, hoera.

Afsluitend werd door de repertoirecommissie verzocht om de volgende muziekstukken in te leveren:
Locus iste
Sint Michaëlsmis
Here I am Lord
Wohl mir dass ich Jesum habe
Had je ze niet bij je of was je niet op de repetitie, dan graag volgende week.

Bassen en tenoren, denk dan op 24 november ook aan de stemvorming.
Een week later, 1 december is ze voor het gehele koor. Beide keren om 19.30 uur.