Week 47, 2015.

Afgelopen donderdag repeteerde het koor weer in de zo vertrouwde zaal “De Kei”.Geert koos deze keervoor een afwijkende warming-up van de stemmen. Wie, waar enz. liet hij ’t koor zingen. Een leuke variatie op de binnenbanden plakken. Warm gezongen kwam als eerste stuk de Missa Brevis van Jacob de Haan op de lessenaar. Kritisch luisterend en aanwijzingen gevend kwam deel na deel aan bod. Het laten zingen van het koor zonder begeleiding is de dirigent kennelijk goed bevallen want ook nu werd de piano weinig gebruikt. Voor onze scholing is dit beslist niet verkeerd, al is het wennen aan ’t zingen zonder. De koorleden wisten ’t al maar nu hoort Geert nog beter dan eerst; alles. We hoeven/kunnen ons niet meer verschuilen. “Het Latijns zal en moet goed en zorgvuldig worden uitgesproken”! was de boodschap. Het regelmatig herhalen van stukjes die nog niet goed vertolkt werden bracht uiteindelijk toch wel het beoogde resultaat.
Na de pauze had Geert een tweede verrassing want de heren werden vóór de dames geplaatst. “Zo hoor ik jullie ‘ns ’n keer veel beter”, zei hij. De mannen, met zoveel vrouwenogen in de rug, lieten zich van hun beste kant horen. Een spontaan applaus van de dames werd hun deel. En trotst dat ze waren. Geert versterkte het ego nog ’n keer door te zeggen dat hij wel blij was met zoveel mannenstemmen. Er werd goed gerepeteerd en met resultaat. Het “Candlelight, angel light, gloria in excelsis deo klonk als engelenzang door het stille Geijsteren. Alvast een beetje sfeer voor de naderende kerst. Maar eerst nog het Sinterklaas kapoentje.

Tenslotte de mededelingen van het bestuur door Frans:
Na overleg met ’t koor wordt de wafelactie gehouden op maandag 28 en dinsdag 29 december. Heb je je naam nog niet ingevuld op de intekenlijst voor wafelbaksters, bakkers en verkopers, dan kan dat ook nog volgende week 19 november.

Vergeet ook de bestellijsten voor de wijn niet. Hopelijk wordt ’t weer een succes zoals vorige keer.