Week 46, 2016.

Wie zag zondagmorgen tijdens het Sanctus niet de brede smile op het gezicht van Geert?
Ik denk dat ’t voor het koor een bevestiging was dat we terug kunnen zien op een goede uitvoering in Mill, een kerk met een prima akoestiek. En, zoals Monique ook al in haar mail liet weten, waren de reacties erg positief. Het was prettig om daar op het ruime oksaal te zingen ondanks de tochtige raampjes bovenin. Voor ons was de opstelling van het koor in U-vorm ook bijzonder. Wellicht iets om nog even over na te praten.
Veel leden van het koor daar, waren in de kerk. Het was voor hun een hernieuwde kennismaking met de Sint Michaëlsmis. Zij hadden destijds de eer van de première.
Nu waren ze natuurlijk erg benieuwd hoe het Kemmerekoor het er vanaf zou brengen. Kennelijk naar tevredenheid want tijdens het gezellige kopje koffie na afloop hebben ze hun waardering laten horen. Mijnheer pastoor ook, getuige zijn dankwoorden en z’n opmerking: “Wat hebben jullie veel bassen!”. Begrijpelijk; want we hebben een geweldig stel en door deze opstelling ging natuurlijk het stemgeluid van de mannen in rechte lijn naar de beminde gelovigen.
Het was deze keer ook een beetje de uitvoering van het vergeten; iemand haar bril en zij zag daardoor de details niet altijd goed en een ander zelfs de gehele muziekmap.
Het Kemmerekoor mag terugzien op een geslaagde uitvoering en ja, we weten nu ook waar de markt in Mill is.
Frans en Mart hebben elk een opname gemaakt, misschien een mix van beide en die krijgt iedereen weer toegestuurd.

Tenslotte nog de stemvorming:
17 november: sopranen en alten samen
24 november: tenoren en bassen samen