Week 46, 2015.

Voor de afwisseling repeteerde het koor afgelopen donderdag in de kerk van Geijsteren in plaats van onze vaste repetitiestek, zaal De Kei. Consequentie daarvan is dat de repetitie het moest stellen zonder pianobegeleiding. Voor het koor is het dan een pittige opgave om op de juiste toonhoogte te blijven zingen. Je kunt niet op de piano terugvallen, en dan is het risico groter dat je tijdens het zingen een toontje zakt. Een alerte dirigent, die alles hoort, hield het koor echter uitstekend bij de les, waardoor het koor goed op toon bleef. Het geluid van het koor, zingend in een lege kerk, is ook heel anders dan in zaal De kei, je kunt veel beter horen waar er nog iets fout gaat. Het was dus een repetitie waarin er veel aandacht was voor de kleine details, die maken dat een muziekstuk tot een echt mooi muziekstuk uit kan groeien als het koor op scherp blijft staan. Een goede ervaring, en dat alles onder het aandachtig gehoor van een potentieel nieuw lid van het koor.
Na al het gezwoeg op de Missa Brevis van Jacob de Haan werd de repetitie afgesloten met het zingen van een Zweeds kerstlied, en met het Ave Verum van Karl Jenkins voor de jarigen. Het potentiƫle nieuwe lid kon zo horen dat het Kemmerekoor muzikaal het nodige in haar mars heeft.
Voor wie bij ons koor wil komen zingen, en ieder koorlid is van harte uitgenodigd om nieuwe leden mee te nemen: Stap donderdagavond vanaf 20.00 uur binnen bij onze repetities, je wordt van harte welkom geheten, of meld je aan als lid van het koor bij het secretariaat, tel. 0478-636026. Bezoek ook eens onze website, waarop diverse muzikale fragmenten van ons koor te beluisteren zijn: www.kemmerekoor.nl.