Week 40, 2014

Zingen onder begeleiding van een huisorgel dat het Kemmerekoor bij de laatste repetitie mocht gebruiken, is toch wel even anders dan een .piano. Maar goed dat enkele mannen voor ‘de verhuizing ‘ gezorgd hadden. Het was even wennen, maar toen het koor eenmaal op dreef was klonk zelfs het afsluitende ‘Hee goade mee,’ de bewerking van Geert van het mooie lied van Gerard van Maasakkers dubbel zo vrolijk. Het lied was de aubade aan de jarigen van de afgelopen weken. Klokslag half acht in de vroege zondagmorgen vertrok de ‘Kemmerekoor’ bus richting  Haarlem, voor de opluistering van de gezinsmis in de St. Jozefkerk. De organisatie had als variatie op het ‘lopend buffet’ gezorgd voor een ‘rijdend ontbijt.’ De samenstelling daarvan was zo omvangrijk, dat op de terugweg naar huis nog steeds ‘gefrühstückt’ werd. Op de pastorie, vlak langs de St. Jozefkerk, stond de koster met zijn secondanten al klaar om de gasten te verwelkomen met koffie en thee, aangevuld met de zelfmeegebrachte Limburgse vlaai. Na het inzingen in de prachtige huiskamer ging het binnendoor richting de zangzolder van de mooie kerk. Knus gegroepeerd achter het door “onze Hans “ bespeelde orgel werden de gezangen zo goed als foutloos uitgevoerd. Misschien denkt dirigent Geert daar anders over, het was in ieder geval voor de in de eucharistie voorgaande kapelaan aanleiding om het koor uit het Limburgse Geijsteren hartelijk te bedanken en meteen uit te nodigen voor een volgende keer. Ellen bedankte hem met een uitgebreid ‘Smaak van Geijsteren’ pakket. Even was er verwarring over de vraag of de kapelaan gekust mocht worden. Na de wandeling door het centrum van Haarlem en dwars door en over het parcours van de Twintig kilometer van Haarlem duurloop, werd aangeschoven bij de lunch in de tot restaurant/brouwerij omgebouwde Jopenkerk. De lunch was voortreffelijk en het ter plaatse gebrouwen bier met onder andere de namen Malle Babbe en Mooie Nel niet minder. De vrije middag werd door iedereen op eigen, door de organisatoren goed voorbereide, wijze besteed. Een bezoek aan het strand van de Noordzee, een wandeling langs de mooie hofjes, de prachtige musea en of een stadswandeling langs de mooie plekjes rondom het Spaarne behoorden tot de mogelijkheden. Rond half zes verzamelde iedereen zich weer voor de Jopenkerk, waar inmiddels alle leden van het koor met hun aanhang een plaatsje op het heerlijke terras hadden veroverd. Ruim na afloop van Studio Sport arriveerde de bus met de inmiddels vermoeide, doch voldane leden met hun fans in Geijsteren.

A.s. donderdag 2 oktober is de repetitie om 20.00 uur in zaal de Kei. Van te voren, om 19.00 uur vergadert de repertoirecommissie om 19.00 uur bij Ivonne.

Is het echt niet mogelijk om op de repetitie aanwezig te zijn dan s.v.p. afmelden bij Thea Moors, tel. 077-3971799, email adres afmelden@kemmerekoor.nl.

Na de repetitie is vanwege de eerste donderdag van de maand de derde helft bij ’t Trefpunt.