Week 36, 2016.

Het was weer een gezellig en sfeervol optreden bij de Sint Willibrordus kapel. Onze picknick songs vielen in goede aarde. Carla wist te vertellen dat er samen met het Kemmerekoor zo’n honderd mensen waren, gemeten naar het aantal koffiebekertjes dat ze hadden meegenomen. Monique nodigde op haar charmante wijze de bezoekers uit om mee te zingen. “Wil je vaker zingen, kom dan op donderdag maar naar Geijsteren. Je bent van harte welkom”. Een hartelijke glimlach van de luisteraars viel haar ten deel.

Daags erna, al om 19.30 uur, stond iedereen op tijd klaar voor de stemvorming van Jacqueline Fijnaut en om zich te onderwerpen aan haar instructies om te ontspannen, en voor een juiste ademhaling. Ook kregen we zangoefeningen met veel na na na. Het koor reageerde attent en werkte van harte mee. Volgende week om 19.30 uur is deze voor de sopranen.

Voor het optreden op 1 oktober in Venray, heeft de repertoirecommissie een paar nummers uit het archief gehaald. ‘Wohl mir, Dass Ich Jesum Habe’en ‘Locus iste’. Veel leden kennen deze stukken nog van vroeger, maar de nieuwere leden niet.
Het zingen zonder eerst te repeteren ging desondanks niet onverdienstelijk, hoewel er toch nog wel een opfrisbeurt nodig is. “Ik ken de nootjes nog niet want ze zijn nieuw voor mij riep Frans”. Echt lastig zijn ze echter niet en daarom het verzoek van Geert dat iedereen er de komende week ‘ns even naar kijkt.
De St. Michaëlsmis, ook op de lijst voor die datum, werd weer uitgedeeld en vervolgens helemaal doorgezongen. Geert was er best tevreden over.

Dan is er het verzoek om uiterlijk volgende week ‘Hee gaode mee’ in te leveren.
Dan een compliment van Jos voor de vier dames voor hun gemeentelijk opschoonwerk op 16 juli. Het koor heeft hiervoor € 150.00 euro voor ontvangen. Met een hartelijk applaus werden zij bedankt.
Met ‘Toast’, of wel ‘Zij leve lang’ werd als slot van deze repetitie de jarige Ivonne toe gezongen.