Week 39, 2016.

Deze avond waren de tenoren aan de beurt voor de stemvorming. Jacqueline heeft zich op een prima en gezellige wijze van haar taak gekweten. Het halve uur was naar gevoel snel voorbij. Met een compliment voor de mooie klankkleur in het groepje konden de tenoren daarna aan de repetitie beginnen en het geleerde in praktijk brengen.

Het noodgedwongen uitvallen van de repetitie vorige week heeft Geert kennelijk goed gedaan. “Nu kan ik jullie weer goed horen” waren zijn openingswoorden. Zijn zeggen was niet overdreven en kwam bijzonder goed van pas bij vooral het “Locus iste”. Dit stuk lijkt gemakkelijk maar schijn bedriegt. Het zit vol valkuiltjes. Zaak voor het koor om bij de uitvoering erg goed op haar dirigent te letten.

Ivonne en Rob zijn het koor niet vergeten want vanaf hun vakantieadres stuurden ze de hartelijke groeten.
Verder deden Thea en Ria nog een oproep voor assistentie bij de bloembollenverkoop op zaterdag 1 oktober. Er waren nog maar vier leden die zich aangemeld hadden en dat is te weinig. Jos zal een promotiebericht in het Geijsters Nieuws plaatsen.

De jarigen van de laatste weken; Frans en Jan spraken kozen als verjaardagslied:
“Een Geijsters Volkslied” omdat dit tijdens de Picknic songs niet gezongen werd. Jeanne, die ook jarig is geweest was er deze avond niet.

De volgende week, 29 september, wordt de repetitie in de Grote Kerk in Venray gehouden en begint om 19.00 uur omdat Theo Hes, de organist, nog andere verplichtingen heeft.

Het programma voor zaterdag 1 oktober is ook als bijlage bij deze mail gevoegd.
Geert maakt donderdag bekend hoe laat hij de koorleden zaterdag voor het inzingen verwacht. Houdt maar rekening met minimaal een half uur van tevoren.