Week 35, 2016.

Misschien was dit wel een van de warmste repetitieavonden in de historie van het koor. We zullen het nooit weten door het ontbreken van statistieken. Spijtig genoeg was ook zaal ‘De Kei’ niet beschikbaar en daarom was de repetitie in het warme gemeenschapshuis. Fijn dat Huub er was en als sleutelhouder kon hij ramen en deuren open zetten wat meteen zorgde voor frisse lucht.
Nagenoeg een voltallige opkomst met velen in korte broek en luchtige kledij en met veel zin om weer aan de slag te gaan met het zingen van de stukken voor de Picknicksongs.
Maar voordat Geert kon vertellen over zijn aangenaam verlopen vakantietrip naar Estland en Finland was er een hartelijk welkomstwoord van voorzitster Monique die de wens uitsprak dat we een goed seizoen tegemoet gaan met diverse optredens en dat we hopelijk ook veel baat hebben van de stemvorming. “Laten we goed gebruik maken van de tools die ons beschikbaar staan en meldt je niet af als het niet beslist noodzakelijk is” was haar boodschap.

Zij had echter ook de minder prettige mededeling dat Chris Colsen zich als lid heeft afgemeld. Hij gaat zijn aandacht verleggen en andere dingen doen. We zullen zijn besluit respecteren.

De repetitie van de liederen die volgende week op het programma staan verliep probleemloos. Het uit het hoofd zingen van ‘Sammy’ en ‘When I’m Sixty-Four’ – een verzoek van de repertoire commissie net vóór de vakantie – was slechts een beperkt succes. Toch waren er enkele die ze wél uit ’t hoofd zongen waarvoor onze complimenten. Na ‘Een Geijsters volkslied’ was het tijd om de jarigen toe te zingen. Er waren er liefst zes. Hun wens werd ‘What a Wonderful World’. Gewoonlijk is dat tevens het einde van de repetitie maar nu werd ‘Uit het land van Maas en Waal’ de uitsmijter.

Nog dank aan Nellie Cox – Gerardine Geurts – Ivonne Kuiper en Maria Renkens die op zaterdag 16 juli meegehielpen om de gemeente Venray weer wat schoner te maken.
Mooi dat ze hier aan meewerkten en op deze wijze weer een leuk bedrag voor het koor verdiend hebben.

Tenslotte het programma voor de Picknicksongs woensdag 31 augustus.
Graag aanwezig zijn om 19.15 uur bij de Sint Willibrordus Kapel in zomerse vrijetijdskleding.
Ieder wordt gevraagd om niet lawaaierig te doen daar de mis dan nog gaande is.

De volgorde van de stukken en in de zwarte mappen:

Ave Verum van Jenkins
Bashana Haba’ah
Sammy
When I’m Sixty-four
Hee gaode mee
Een Geijsters Volkslied

De volgende repetitie is op donderdag 1 september om 19.30 uur. Dus een half uur eerder vanwege de stemvorming voor het hele koor.