Week 22, 2013

Het was weer zo’n avondje om heerlijk met zijn allen te zingen. Dirigent Geert had er duidelijk zin in.  De bassen en de tenoren, waren er klaar voor, maar de alten en sopranen moesten het ontgelden.  Allereerst wist de dirigent de sopranen zo aan het zingen te krijgen, dat hij zich kon voorstellen, als hij de ogen dicht deed,  de dames van de sopranen allemaal minimaal 10 jaar jonger waren.  Even later kwamen de nootjes er bij de alten zo apart uit, dat ze volgens de man op de pianokruk klaar waren om zonder aarzelen door Knabbel en Babbel te worden op gegeten.  Toen hij vervolgens probeerde  Knabbel en Babbel apart hun noten te laten “eten”, leverde dat toch wel wat strubbelingen op. Opmerkelijk was verder, dat de muziekstukken sneller dan een week eerder uit de mappen werden opgediept, maar dat daardoor de ordners bij de Hema  afgelopen week zo goed als uitverkocht waren. De pauze  bracht  heerlijke muize-chocola-tjes van de verse”opa”voorzitter.

De jarige werd op het einde van de repetitie toegezongen met het opgeschoonde “Hij Leve Lang”, waarna hij tot zijn eigen verrassing zijn lievelingsnummer “Halleluja” nog ten gehore kreeg.

A.s. donderdag 30 mei om 20.00 uur repetitie in zaal de Kei. Een uurtje van te voren repeteert het gelegenheidskoortje, versterkt met enkele gasten voor GKMS, Mocht je verhinderd  zijn, ditmaal s.v.p. afmelden bij  Ger Elbers, tel. 0478531544, email adres  elbersvennekens@hotmail.com.

Op zaterdag 12 oktober a.s. zijn we uitgenodigd als gastkoor op een korenavond in Tienray. Gelieve deze datum alvast te noteren.