Week 21, 2016.

Deze repetitie waarin we alleen de stukken voor 28 mei repeteerden, werden we verrast met hoog bezoek in de persoon van Ad de Vries, dirigent van de Zangers van Sint Frans.
Hij kwam kennis maken en ‘ns luisteren naar wat het Kemmerekoor op 28 mei voor verrassende klanken in petto heeft. Geert merkte na de pauze op, Ad was toen vertrokken, dat hij dat kon merken want het koor zong opeens veel vrijer. “Of er wel of geen luisteraars zijn, dat mag je aan onze uitvoering niet merken”, zo was zijn wijze les.

Geert was deze avond heel kritisch en op de puntjes. Een goeie uitspraak en articulatie komt naar zijn zeggen de uitvoering ten goede en is vooral straks belangrijk in de Paterskerk waar we te maken hebben met een matige akoestiek.
De Engelse uitspraak van de mannen in ‘Here I am, Lord’ was ‘veel te plattelands’ . En de alten kregen een boodschap mee uit het keukenjargon: ‘Voor mooie A’s moet je je tong houden als een biefstuk in de pan’. ‘Vriendelijk kijken’ moeten we nog verbeteren; een terugkerende opmerking deze avond. Volgende week tijdens de generale repetitie en ook tijdens het concert wordt e.e.a. voor het koor gemakkelijker omdat Geert dan zelf kan dirigeren. Het aantal bassen was door vakantie en ziekte van enkele tot drie mannen beperkt en na de pauze waren ze zelfs maar met z’n tweeën.

Voor degene die een mail gemist heeft: donderdag 26 mei om 20.00 uur is de generale repetitie in de Paterskerk; ingang: Leunseweg 5.

Voor het concert op zaterdag 28 mei is de kleding voor de vrouwen:
zwarte broek/rok – witte blouse – eventueel zwart jasje/vestje.
mannen: zwarte broek – wit overhemd – zwarte jas – zwart vlinder dasje
De bladmuziek graag in de zwarte map.

Omdat meerdere stukken in boekjesvorm zijn is er de handige tip voor het erin vastmaken: gebruik hiervoor een elastiekje in het midden en sla dat om de kaft heen.

Afsluitend nog de mededeling dat Geert zondag 22 mei om 16.00 uur een orgelconcert geeft in de Grote Kerk van Venray.