Voorjaarsconcert met Brits tintje door Zangers van St. Frans en Kemmerekoor Geijsteren.

zangers st-fransOp zaterdagavond 28 mei organiseren de Zangers van St. Frans een concert, met medewerking van het Kemmerekoor uit Geijsteren. De Zangers van Sint Frans brengen een programma met als thema: Britse componisten. Het Kemmerekoor brengt een daarop aansluitend repertoire. Het concert vindt plaats in een intieme setting in het koorgedeelte van de Paterskerk aan de Leunseweg in Venray en start om 20.00u. Entree is in de voorverkoop €7,50 via kaarten@zangersvansintfrans.com en €10.00 aan de deur.

De Zangers van St. Frans zijn een groep enthousiaste jongeren tussen de 7 en 45 jaar die klassiek en kerkelijk zingen. Het koor staat alweer vijf jaar onder de overtuigende en dynamische leiding van dirigent Ad de Vries. Hij is een groot liefhebber van Engelse koormuziek en componisten en zodoende was het voor hem niet moeilijk om een even zo uitdagend als verrassend repertoire samen te stellen voor dit concert. De liederen die ten gehore gebracht worden, vertegenwoordigen meerdere muzikale stromingen door de jaren heen. E.e.a. zal begeleid worden door zeer gewaardeerd pianist en organist Geert Verhallen.

Laatstgenoemde Geert Verhallen is niet alleen pianist en organist maar ook dirigent en componist. Hij dirigeert sinds jaar en dag het Kemmerekoor uit Geijsteren en zal 28 mei met een mooi programma komen. Hiervoor put dit zeer veelzijdige koor uit een breed repertoire van klassiek tot modern, van kerkelijk tot musical, pop en folk. Het Kemmerekoor streeft met haar dirigent naar een steeds groter wordende kwaliteit en perfectie.