Week 20, 2017.

Ja eindelijk was het dan 11 mei. Een paar weken repetitiepauze achter de rug, die een mooie gelegenheid bood om uit het hoofd zingen te oefenen. En toen was dan het moment van de test daar. Te beginnen met ‘Sammy’. Op ’t oog het gemakkelijkste . Daarna ‘When I’am Sixty-Four’. Het had slechter gekund. Misschien dat het kritische luisteren van Henk Deters en Frank Kuipers iets van invloed was. De tweede keer ging ’t al veel beter. We zijn ’t ook niet gewend en dat verhoogd ongewild de spanning ’n beetje. Maar het komt goed volgens Geert en daar hebben we gewoon vertrouwen in en bovendien, we gaan ervoor.

“Wij waren aangenaam verrast”, zei Henk na de pauze. “Het koor heeft een mooie klank en dus kunnen we met het ontwikkelen van plannen en ideeën verder”. Ze hebben er zin in en willen 2017 gebruiken om het gekozen jaren “60-repertoire vorm en gestalte te geven. Het moet een dynamische, revueachtige voorstelling worden waarbij het publiek zich niet mag vervelen. Ze zijn nog wel op zoek naar solisten of groepjes die iets willen doen tussen de optredens van het grote koor in. Het mag b.v. ook een dans zijn of een gedicht. Op 15 juni is iedereen welkom voor een soort ‘voorspeelavond’. Geert is er dan ook. Heb je iets hiervoor, bespreek ’t dan eerst even met hem. Tijdens de heidag op 24 september zijn Henk en Frank er geheel of gedeeltelijk ook en dan worden alle ideeën verder uitgewerkt.

Tijdens de pauze werden we aangenaam verrast door Agnes die ons vanwege haar 60-jarig huwelijk trakteerde op heerlijke, door haar kleindochter zelfgebakken cake .
Agnes en Ger, nog van harte gefeliciteerd. Omdat ze geen lied uit had gekozen om voor haar te zingen, werd deze fijne repetitieavond afgesloten met ‘Thank You for de Music’.

Volgende week, 18 mei begint om 19.30 uur in het ‘Timmerhuus’ onder leiding van Petra Reintjes de koorscholing voor de sopranen. Op 1 juni is deze voor de alten. Dan is het Timmerhuus echter niet vrij en wordt gehouden in de grote zaal. Dit heeft consequenties voor het gereed zetten van de stoelen. Daarom een vriendelijk verzoek aan de groep van 1 juni om te zorgen dat deze om 19.30 uur klaar staan. Omdat deze groep stoelers allemaal uit Geijsteren komen, kunnen ze dan weer even naar huis gaan.

Voor volgende week 18 mei zijn aan de beurt:
Kees Bergman – Jan Kleeven – Huub Kunen en Frans Overman.

Op 1 juni: Rinus Reukers – Chris Roose – Ger Elbers en Alphons van Nispen.

Op 25 mei is er geen repetitie i.v.m. Hemelvaart.