Week 14, 2016.

Op deze eerste repetitie ná Pasen werd door Geert terug gekeken op de Hoogmis van Pasen. Behalve enkele mindere stukken waren er ook voor hem verrassende momenten.
Het was hem wel opgevallen dat in het koor mensen gespannen waren bij de moeilijkere stukken zoals ‘Du bist’s…’ Hij adviseert om in zulke gevallen gewoon rustig en kalm te blijven en te vertrouwen op je eigen kunnen. Hij merkte ook op dat niet alle mannen gevoelsbinding hebben met het Gregoriaans. Of we hier wat meer repetitietijd aan kunnen besteden, zoals Jos vroeg, weet Geert nog niet. Al met al, slaat de balans van ons optreden toch door naar de goeie kant. Vervolgens werd begonnen aan het repertoire voor 21 april als we het afscheid van Alphons gaan opvrolijken. ‘Sammy’ , ‘Bashana ‘, ‘Dry Your Tears Afrika’ en Hallelujah kwamen aan bod. Bij ‘Sammy’ vraagt Geert om de harde G te gebruiken. “Anders klinkt dit mooie lied zo Geijsters, Limburgs”, zei hij.
Omdat we de eerste en tweede keus van de jarige Riet al gerepeteerd hadden, koos zij voor ‘What a Wonderful World”, een lied dat het koor altijd met veel plezier zingt.

Het afscheid van Alphons is op donderdag 21 april in hotel ‘Asteria’ te Venray.
Het koor wordt om 17.00 uur verwacht om in te zingen. Om 17.30 uur is ons optreden.

De repertoirecommissie vraagt om donderdag a.s. de volgende stukken in te leveren:
– mis van Jacob de Haan
– Het licht verdrijft de duisternis
– U zij de glorie
– Vidi aquam
– Haec Dies
– Du bist’s dem Ruhm
– This joyful Eastertide.

Haec Dies en Dus bist’s dem Ruhm, zijn nog niet zeker want er is bij Geert een verzoek binnen gekomen van de “Zangers van Sint Frans om op zaterdag 28 mei hun lenteconcert op te luisteren in de Paterskerk te Venray. Mogelijk dat er voor gekozen wordt om dan ook deze twee stukken in het programma op te nemen. Dus kan het zijn dat je die donderdag niet hoeft in te leveren. Dit verzoek is na afloop van de repetitie met het bestuur besproken en tijdens de komende repetitie zal afgestemd worden of we met voldoende leden zullen zijn hiervoor. Dus kijk alvast even in je agenda of je er dan bij kunt zijn.