Week 12, 2016.

De lente komt eraan. De voorjaarsbloemen staan te pronken. De struiken en planten zitten al volop in de knop. Pasen is al volgende week, maar de stukken voor het hoogfeest zitten toch ook nog in de knop. Het ging wat moeizaam deze avond. Er zijn gewoon van die repetities dat ’t niet echt gaat. Waar ’t dan aan ligt weet je niet. ’n Paar verkoudheden, enkele afwezigen en Geert die verlaat was, maar weer werd vervangen door de onvolprezen Ivonne die dan de honneurs waarneemt.

Heel fijn dat Gerardine weer op het vertrouwde ‘nest’ terug is en ook Wilbert is net op tijd om de Hoogmis van Pasen mee te zingen. Na afloop hiervan gaan we naar ”t Trefpunt’ voor een kop koffie of thee en iets lekkers erbij.

Ivonne had de sms van Geert wel pas laat gelezen en had zich dus niet echt kunnen voorbereiden op haar taak. Toch was ’t heel nuttig wat zij het koor liet doen zoals het inzingen en het even doornemen van ‘Haec Dies’ en ‘This joyful Eastertide’.
‘Vidi aquam’ was Geert’s eerste stuk na zijn binnenkomst.

Het ‘Du bist’s dem Ruhm and Ehre’ is een prachtig stuk, maar vereist ieders nauwgezetheid. Het wilde niet vlotten, maar volhardend zoals Geert is en geloof in wat het koor kan, heeft hij er redelijk veel repetitietijd aan besteed. Tenslotte op ’t eind, toen we het nog ’n keer vanaf het begin zongen begon het vorm te krijgen. “Eindelijk doen jullie wat ik vraag!”, zei Geert opgelucht.

In de pauze was het Gera die een lekkere koek uitdeelde vanwege haar verjaardag.
Maart, de maand met vijf jarigen t.w. Monique, Carla, Gera, Hanna en dan nog Riet op de 25e. Alleen al voor de lekkere hapjes in de pauze zou je bij het Kemmerekoor willen zingen. Hoewel er vorige week al gezongen is voor de jarigen was er nog een toegift met het ‘Geburtstagslied’ en zo werd de repetitie heel vrolijk afgesloten.

Volgende week is de generale repetitie voor de Hoogmis van Pasen in de kerk met aan de piano Ludmilla Seroo – Feroni.

Op verzoek van Geert komen de bassen en tenoren om 19.45 uur.

De potgrondactie is prima geslaagd want nagenoeg de gehele inkoop is al verkocht.
Hartelijk dank aan ieder die er aan heeft meegewerkt.

Degene die nog zakken willen bestellen kunnen dit doen per mail via het speciaal door Huub aangemaakt e-mailadres: potgrond@kemmerekoor.nl of telefonisch bij: Jan Kleeven,
tel. 531897.