Week 12, 2014.

‘Alle vrouwelijke eigenschappen moeten tijdens het zingen van dit lied naar voren komen,’ was de nieuwste one-liner van dirigent Geert op de repetitie van afgelopen week. Hij richtte zich  daarmee tot de sopranen, waarbij de alten direct protesteerden, dat ook zij de aandacht van de dirigent verdienden.  De St. Michaëlsmis was de hoofdmoot van de repetitie, waarbij voor het eerste de mooie pianosolo’s te horen waren.  De verzamelde jarigen van de afgelopen weken  hadden bekokstoofd dat  het einde van de repetitie revolutionair diende te zijn:  Uit de post-Napoleontische tijd werd gezongen: ‘Les Miserables’.

a.s. donderdag 20 maart is  de repetitie  om 20.00 uur in zaal de Kei.  Mocht je voor de repetitie verhinderd  zijn, s.v.p. afmelden  bij Thea Moors, tel. 077-397199, email adres  afmelden@kemmerekoor.nl.  Om 19.30 uur is Monique aanwezig om de franse oefeningen te doen.

Met groot materieel gingen een elftal leden van het koor afgelopen zaterdag op pad voor de jaarlijkse potgrondactie  Tegen  twaalven  was iedereen weer terug op de basis en werd geconstateerd dat er hard gewerkt en gesjouwd was. Hartelijk dank aan de leden voor hun inzet  en zeer zeker hartelijk dank aan de mensen in Geijsteren en omstreken die de potgrond hebben gekocht. Het bleek echter ook dat er veel mensen niet thuis waren op deze ‘wekelijkse boodschappen’ morgen. Besloten werd  om komende zaterdag  22 maart  te  reserveren om potgrond te brengen bij mensen die  afgelopen zaterdag de actie gemist hebben.