Week 9, 2014.

De repetitie stond deze week weer in het teken van de naderende optredens. Voor Pasen werd driftig geoefend op het Gloria uit de Sint Michaelsmis van onze dirigent. Het is soms lastig tellen met de ingewikkelde maatvoering, maar uiteindelijk lukte het om dit hele gedeelte in een keer door te zingen zonder ingrijpen door de componist. Misschien kunnen we deze mis ooit uitvoeren met orgelbegeleiding, dan wordt het helemaal mooi.Voor het zomerconcert in juli werkten we aan het lichtere repertoire. Eerst werden onze Nederlandse monden aan het werk gezet met het watervlugge Franse “Le Printemps”. Het klinkt al heel erg vrolijk, al blijft de taal soms een probleem. Gelukkig hebben we in ons koor een echte Francaise bij wie we terecht kunnen als steuntje in de rug voor de nodige souplesse in de uitspraak. Ook komende week kunnen we weer op haar rekenen, voorafgaand aan de repetitie in de zaal vanaf 19.30. We sloten de repetitie af met het Brabantse ‘Hee goade mee’, dat volgens onze dirigent zó uitnodigend moet klinken dat iedereen meteen stopt met piekeren, poetsen en werken om mee te gaan naar… tja, dat weten we nog niet want die bladzijden in de partituur ontbreken nog. Wordt vervolgd dus!

Mocht je voor de repetitie verhinderd zijn, s.v.p. afmelden bij Thea Moors, tel. 077-397199, email adres afmelden@kemmerekoor.nl.