Week 52, 2015.

Het koor was prettig verrast dat Geert donderdag weer aanwezig was. Aandachtig luisterend kregen we uitleg over zijn medische situatie. Hij zal wel enkele activiteiten voorlopig op een lager pitje moeten zetten. De medicatie zorgt gelukkig nu al voor een flinke verbetering. “Ze kunnen tegenwoordig al heel wat knutselen aan het motortje” zegt hij heel optimistisch. Op 4 januari zal e.e.a. duidelijker worden. Hierna werd de gewone routine van de repetitie opgepakt en het koor aan het werk gezet met inzingen. De kerststukken werden doorgenomen in de opstelling zoals we zondag in Venray ook zullen staan. Het repeteren verliep naar wens en met de gebruikelijke aanwijzingen.

Tijdens de pauze was er een heerlijke versnapering van de jarige Jos. Het koor onderstreepte de felicitaties met zijn keuzewerk “Fields of Gold”
De avond werd afgesloten met instructies over de generale repetitie op zaterdag en op zondag ons optreden in de Grote kerk van Venray.

De wijnactie kan ook worden afgesloten. Er is weer een leuk bedrag voor het koor verdiend.

De generale repetitie zaterdag met Martin Maas aan de piano was heel vertrouwd. Fijn om hem weer in Geijsteren aan ’t werk te zien. Het koor kreeg tijdens het repeteren natuurlijk ook de nodige aanwijzingen die Geert vaak met humor verpakt.
Na afloop kregen hij en Ivonne namens het koor van Monique een leuk kerststuk aangeboden. Ivonne als dank voor het spontaan leiden van de repetitie vorige week.

De wafelactie kan van start gaan want ze zijn gebakken. Bij Ria wordt maandag 28 december gestart met de verkoop. Van 16.00 – 18.00 uur wordt huis aan huis verkocht. Eventueel gaan we dinsdag de 29e van 10.00 – 11.00 uur nog even verder.
De prijs zal € 3.00 bedragen. Enkele hulpkrachten erbij zijn nog welkom.

Ons optreden in Venray op zondag 20 december was goed. Ivonne die niet bij stem was heeft met genoegen geluisterd. Heel jammer dat meerdere leden niet aanwezig konden zijn. De alten waren slechts met vier. Desondanks kunnen we terugzien op een prima optreden en met veel waardering vanuit het publiek.

Donderdag worden de koorleden om 21.15 uur in de kerk verwacht voor de nachtmis.
De kleding is zwart/wit en voor de dames een vleugje zilver erbij omdat ’t past bij de corsages.