Week 43, 2016.

Een door vele afmeldingen uitgedund Kemmerekoor, heeft desondanks een heel goeie repetitie gehouden. Het zingt meteen heel anders, het is wennen en tegelijkertijd een uitdaging als je met weinigen je partij moet zingen. Toch ging dit heel goed, al was de balans in het koor er niet. Behalve ‘Locus iste’ kwam o.a. ‘Wohl Mir, Dass Ich Jesum Habe’ aan bod, waarin het woord ‘er’ steevast door enkele op z’n nederlands uitgesproken wordt. Na de pauze werd de ‘Messe brève in C’ van Charles Gounod, na lange tijd weer ter hand genomen als voorbereiding op de nachtmis van Kerstmis. Het is een mis die het koor graag zingt en dat merk je. Van achteren naar voren heeft Geert ze doorgenomen en hij was er heel tevreden over. Omdat de jarige Nellie zich had afgemeld, houdt zij haar feestlied tegoed. De repetitie werd nu afgesloten met “Colors Of The Wind’.
Nog vermeldenswaardig en hulde hiervoor, is een persoonlijke actie van Thea, die, op de van haar bekende creatieve wijze, twee fraaie herfststukjes had gemaakt waarvan de opbrengst voor het koor is. Een veilingmeester was net niet nodig want ze gingen vlot van de hand. Het spontane applaus voor haar was dik verdiend.|

De stemvorming, deze keer voor de alten, is volgende week om 19.30 uur voor de tenoren.