Week 39, 2015

Een pittige repetitie afgelopen donderdag in de Michaelskerk in Wanssum: toch even wennen aan het zingen in een grote ruimte, boven op het koor, en daardoor ook in een wat andere opstelling dan normaal. Daarbij de kracht van het orgel, waar we stevig tegen aan moesten. Om met de dirigent te spreken, we werden echt uit onze “comfortzone” gehaald, het is wat anders dan repeteren in de vertrouwde omgeving van zaal De Kei. Aan het eind van de repetitie kon de dirigent melden, dat hij er alle vertrouwen in heeft dat we op zondag 27 september a.s. een prima uitvoering zullen geven van de Michaelsmis, in de Michaelskerk in Wanssum, bij gelegenheid van het feest van St. Michael, die man met dat grote zwaard. Juist vanwege de viering van het feest van St. Michael, vanwege de naam van de kerk en vanwege het feit dat de mis, gecomponeerd door onze dirigent, de titel draagt van Michaelsmis heeft het kerkbestuur van Wanssum speciaal ons koor gevraagd deze viering op te luisteren, een verzoek dat we uiteraard niet af kunnen slaan. En dat deze laatste generale repetitie de dirigent vertrouwen geeft in de goede afloop, dat geeft het koor uiteraard weer moed. Hopelijk maken we met ons optreden in Wanssum zo’n goede indruk, dat ook vanuit Wanssum mensen met liefde voor koormuziek zich bij ons koor willen aansluiten.
Trouwens, iedereen die belangstelling heeft om in een actief gemengd koor te komen zingen, er is altijd plaats in het Kemmerekoor. Mensen die geïnteresseerd zijn, kunnen altijd bij een repetitie van het koor binnen komen lopen, iedere donderdagavond om 20.00 uur in zaal De Kei aan de Nieuwlandstraat in Geijsteren, en zo nader met het koor kennismaken. U kunt zich ook melden bij het secretariaat van het koor, per mail via secretaris@kemmerekoor.nl of per telefoon: 0478-636026. We beloven u een gastvrij onthaal.