Week 39, 2013.

Er is weer hard gewerkt aan het kerstrepertoire. De uitspraak van het Zweeds is nog niet zo gemakkelijk, bijvoorbeeld de “u” en “i” kunnen verschillend worden uitgesproken. Dus samen weer hardop de tekst doornemen. We zijn op tijd begonnen dus in december moet het ons toch echt lukken “Jul, Jul” echt Zweeds te laten klinken. Verder blijkt dat meneer Händel grapjes heeft uitgehaald in zijn muziek waar Geert erg van kan genieten en ons er ook op wijst. We leren dus niet alleen beter zingen tijdens onze repetitie. Voor de pauze werd er uit volle borst “Rejoice” gezongen, met dat lied gaat het ook helemaal goed komen. In de pauze hadden we de verloting van 3 potten heerlijke eigengemaakte jam van Thea, dat leverde ook weer een leuk bedrag voor het koor op. Dank je wel Thea voor dit leuke initiatief ! Na Zweeds en Engels was het na de pauze tijd voor het Frans. Ook deze uitspraak vraagt nog enige oefening. Gelukkig hebben we een echte Française in ons koor dus we kunnen navragen hoe het hoort. “What Sweeter Music” heeft een heel subtiel eind en daarop werd dan ook flink gestudeerd. We sloten af met “Fields of Gold” voor 3 jarigen. Mart was 65 geworden, Frans 60 en Ellen … (vrouwen vraag je niet naar hun leeftijd). De jarige Jan Kleeven was thuis zijn verjaardag aan het vieren en houdt zijn felicitatielied nog tegoed.

Mocht je voor de repetitie verhinderd zijn, dan graag afmelden bij Thea, tel. 077-3971799, e-mailadres  afmelden@kemmerekoor.nl. Graag voor donderdagmiddag 12.00 uur.