Week 2, 2017.

Voor de leden die zich hadden opgegeven voor de theatershow was het woensdagavond al de eerste bijeenkomst van het nieuwe jaar. Heel gezellig en met veel hilarische momenten en bekwaam geleid door Henk Deters en Frank Kuijpers. Ze gaven uitleg over het doel van de avond en na een voorstelronde werd iedereen onderworpen aan het meespelen in allerhande scènes zodat Henk en Frank een indruk kregen over het acteertalent van de groep. Ze waren er heel tevreden over.

De eerste repetitie op donderdag was een prettig gebeuren. Dit mede omdat vier dames t.w. Magdaleen Hendriks – Rietje Goumans – Truus Vranken en Dorry Rongen kennis kwamen maken en een repetitie meemaken. Ze zijn op zoek naar een koor waar ze zich prettig bij voelen. Wij hopen van harte ’t bij het Kemmerekoor zal zijn.

Na de beste wensen voor elkaar en een hartelijk welkom van voorzitster Monique, werd het glas geheven op het nieuwe jaar met heel veel uitdagingen en waarin we ons gaan voorbereiding op het gouden jubileum in 2018.

De stoelen stonden ook gereed met een dank aan de mannen die, conform de nieuwe afspraken, dit keurig voor elkaar hadden.

De repertoirecommissie kwam met een mix van nieuwe stukken; klassiek maar ook jaren 60- muziek. Een leuke variatie. Niet onvermeld mag worden dat voor de vier dames ook al volledige mappen klaar lagen zodat ze meteen mee konden zingen.

Aan het begin van de eigenlijke repetitie was er de gebruikelijke terugblik van Geert op de nachtmis. Met zijn geschoold gehoor wist hij natuurlijk precies waar ’n paar missertjes in de uitvoering zaten, maar enkele kritische bezoekers in de kerk vertelden hem ook dat het een bijzonder sfeervolle uitvoering was en dat is weer fijn om te horen.

En dan aan het zingen. Omdat iemand wist te vertellen dat Roel jarig was en nog in de zaal zou komen werd het “Geburtstagslied” nog even grondig doorgenomen voor een mini-serenade . Maar jammer, Roel kwam niet en is er ook niet geweest.
De jarige Janine was er ook niet zodat die haar keuzelied tegoed houdt.

Dan enkele zakelijke mededelingen:
– Degene die nog stukken moet inleveren wordt verzocht dit volgende week te doen.
Over “Du bis’t den Ruhm und Ehre ” is wat misverstand omdat het niet op de actuele muzieklijst staat. Je moet dat inleveren, volgens Ivonne.

– Van het “Geburtstagslied”zijn er twee versie in omloop: ’n verticale en een die liggend is.
De liggende is de goede; de andere graag inleveren.

– Van een deel van de nieuwe stukken staan er oefenbestanden op de website van het koor.
Je kunt deze downloaden of online beluisteren.

– Er zijn ook nog enkele zakjes wafels à € 2,50 bij Ria te koop.

– Op 20 en 21 januari zijn er in Geijsteren de Knalavonden. Een groepje van koorleden heeft hiervoor ook een act van ongeveer 15 minuten. Ze zoeken nu nog zeven/acht leden die met hun mee willen doen. Liefhebbers kunnen zich melden bij Frans.

– Gereed zetten stoelen 12 januari:
Harry Poels – Chris Volleberg – Mart Hendriks en Kees Bergman