Week 37, 2015.

Het nieuwe zangseizoen is weer van start gegaan, en voor het Kemmerekoor betekent dat van meet af aan flink gas geven. Na eer eerste openbare optreden met de picknicksongs op 26 augustus bij de Willibrorduskapel in Geijsteren, zijn we druk in de weer om een mooi programma te zingen op 27 september a.s. in de Michaelskerk in Wanssum, waar we in ieder geval de Michaelsmis van onze dirigent Geert Verhallen zullen uitvoeren. Daarom zijn we druk bezig met het instuderen van een prachtige compositie van Joseph Haydn, zijn Danklied zu Gott, een pittig stuk voor 4-stemmig koor. Er moet dus onder druk en met veel inzet geoefend worden, want een nieuw stuk na één maand al ten gehore te brengen tijdens de misviering in Wanssum vraagt om stevig doorwerken. Dat is het Kemmerekoor wel toevertrouwd. Het is dan aan het eind van de repetitie ook weer ontspanning om voor de 3 jarigen in ons koor het lied te zingen: “Play for me a simple melody”.
Voor mensen, die belangstelling hebben om in een actief gemengd koor te komen zingen, is er altijd plaats in het Kemmerekoor. Zoals gezegd, er moet gewerkt worden binnen het koor, maar iedere versterking, zeker ook bij de mannenstemmen, is welkom. Mensen die geïnteresseerd zijn, kunnen altijd bij een repetitie van het koor binnen komen lopen, iedere donderdagavond om 20.00 uur in zaal De Kei aan de Nieuwlandstraat in Geijsteren, en zo nader met het koor kennismaken. U kunt zich ook melden bij het secretariaat van het koor, per mail via secretaris@kemmerekoor.nl of per telefoon: 0478-636026. We beloven u een gastvrij onthaal.
Tot slot de bekende afsluitende mededeling over de potgrondactie van het Kemmerekoor:
Potgrond kan nog steeds besteld worden via Jan Kleeven, tel. 531897, email adres jankleeven@ziggo.nl of Ger Elbers, tel. 531544, email adres elbersvennekens@hotmail.com. De bestelde potgrond wordt dan op verzoek thuis bezorgd.