Week 41, 2016

Alle leden kijken altijd weer uit naar de 1e repetitie die volgt op een optreden. Ieder heeft z’n eigen gevoel, je hoort reacties vanuit de kerk en dan is er de mening van Geert de vakman die dirigeert, alle details kent en heel kritisch luistert terwijl hij streeft naar het hoogst haalbare. De meeste luisteraars beoordelen anders, meer op hun gevoel. Was de uitvoering naar hun smaak, dan is het ook niet erg dat de dienst wat langer duurt en dat er een fout nootje klonk. Fijn dat die positieve reacties er ook waren.
Natuurlijk zijn er altijd kenners die horen dat ‘Locus iste’ nog beter kon en dat er op andere momenten in de mis enkele onzekerheden waren. Wij hebben het een fijne plek gevonden om te zingen ondanks enkele onvolkomenheden. Het blijft een live optreden en het was een goede oefening voor straks in Mill. “Misschien moeten we vaker ergens gaan zingen,” zegt Geert. “Het is goed voor het zelfvertrouwen want we kunnen ’t wel”.

Lichte muziek kan toch verrassend lastig zijn. We zullen dit nog vaker tegen komen. Een uitdaging voor ons en helemaal als we er straks ’n aantal van buiten gaan leren zo hoorden we op de ledenvergadering. Overigens een goed verlopen bijeenkomst, bekwaam geleid door Monique en met alle ruimte voor verslagen van de diverse commissies, opmerkingen en ideeën voor de komende tijd.
Complimenten ook voor de bloembollenactie die goed verlopen is.
|
Wie nog graag het mobiele nummer voor op de ledenlijst wil doorgeven kan dit doen door een mailtje naar mij te sturen; chris.volleberg@hetnet.nl

Tenslotte een herinnering voor de sopranen want zij worden a.s. donderdag 13 oktober om 19.30 uur verwacht voor de stemvorming.