Midzomerconcert kasteel Geijsteren met Confetti en Kemmerekoor

kasteel geijsteren

Dat de ruïne van kasteel Geijsteren op een romantische plek ligt weet iedereen die er al eens een kijkje nam. Ook voor concerten is deze locatie zeer aantrekkelijk, zoals bleek bij optredens van het Venrays Mannenkoor en Fanfare Concordia uit Wanssum (beide in het openingsjaar 2012) en, recenter met de Kunstmanifestatie 2014, troubadour Geutefiks en harpiste Loes van Dijk. Van een regelmatig gebruik van de kasteelruïne voor culturele evenementen was tot nu toe echter geen sprake. De Stichting Cultuurpodium Geijsteren wil daarin verandering brengen en organiseert op 6 juli as. als eerste activiteit een Midzomerconcert. Het bordes dient daarbij als podium en het kasteel zelf vormt het decor voor Vocal Group Confetti uit Venray en het Geijsterse Kemmerekoor. De prachtige ambiance en de veelzijdige muzikale kwaliteiten van beide koren beloven het publiek een bijzondere muzikale ervaring.

In de pauze van het concert kunnen luisteraars een kijkje nemen in de voormalige hoofdburcht en iets te drinken bestellen bij de catering. Een zelfgevuld picknickmandje meenemen, zoals bij sommige openlucht concerten in het buitenland gebruikelijk is, kan natuurlijk ook. Het concert begint om 14.30 uur, bij slecht weer wordt uitgeweken naar de Willibrorduskerk in Geijsteren. Hoewel er voldoende parkeergelegenheid is wordt het publiek verzocht om zo veel mogelijk te voet of per fiets te komen.

Dat Cultuurpodium Geijsteren nog meer ambitieuze plannen heeft blijkt uit de aanpak van het Memorial Concert op 6 september as., eveneens bij het kasteel. Voor de agenda van 2015 zijn al besprekingen gaande met verrassende ensembles die op andere, maar minstens even mooie, locaties in het lieflijke Geijsteren zullen optreden.

Voor het Midzomerconcert kunnen entreekaarten à 5 euro worden gereserveerd via de website van Cultuurpodium Geijsteren ( www.cultuurpodiumgeijsteren.nl), bij leden van Confetti (www.confetti-venray.nl) en het Kemmerekoor (www.kemmerekoor.nl) zijn ze rechtstreeks te koop. Op 6 juli kosten kaarten ter plekke 6 euro.