Week 20, 2016.

De rust is weer terug in Geijsteren na alle drukte van de Kunstmanifestatie waarbij ook het Kemmerekoor betrokken was met o.a. het bemensen van de kassa’s en twee optredens.
Geert, getooid in korte broek, vond dat we mooi gezongen hadden. Op het Dorpsplein kwam onze zang wat minder goed over hetgeen te maken had met de instellingen van de geluids-versterking maar op het kermisplein was dit veel beter. Voor de koorleden – die dit niet gemerkt hebben – was het prettig zingen en we hadden een goed gevoel over onze optredens. Erg benieuwd zijn we allemaal naar de foto’s die daarna genomen zijn door Herman Bexkens.

Terug naar de repetitie. Met de deuren open van zaal ‘De Kei’ konden de terrasbezoekers bij ‘Het Trefpunt’ live meegenieten van onze zang en ervaren hoe ’t er op een repetitie aan toe gaat en de aandacht die Geert heeft voor details die een uitvoering zoveel mooier maken. Het ontlokte hem bij het ‘Ave verum’ zelfs de vraag of de sopranen een hekel hadden aan Maria omdat ze haar naam met te weinig gevoel uitspraken.
Voor 28 mei kregen we de boodschap mee attent te zijn op de uitspraak en de klanken goed neer te zetten. “Die jonge jongens hebben nog verdraaid goeie oren en wij moeten laten horen dat we, hoewel we iets ouder zijn, toch nog verrassend goed kunnen zingen.”
De bassen hebben, ondanks dat ze maar met z’n drieën waren, zich uitstekend laten horen.

Tijdens de pauze werden we getrakteerd op beschuit met muisjes want er zijn twee kleinzoons geboren; van Lucy en van Jan en Nel. Alle felicitaties werden muzikaal onderstreept met het Geijsterse volkslied en na het traditionele hiep, hiep, hoera, werd deze repetitie afgesloten.

Enkele mededelingen:
– Monique heeft een oproep gedaan om, als je hebt toegezegd er op 28 mei te zijn, je dit      als het enigszins mogelijk is, gestand te doen.
– Chris Colsen heeft tot aan de vakantie een time-out genomen.
– Chris Volleberg heeft de bestellijsten voor de wijnactie uitgedeeld.
We hopen weer op  een goeie respons.

Fijne Pinksterdagen.