Kerstconcert “An International Christmas”

Drie samenwerkende koren verzorgen kerstconcerten in Wanssum en Lottum.

Het jaarlijkse kerstconcert van het Gemengd Koor Wanssum is een mooie traditie. Vorig jaar werd voor het kerstconcert samenwerking gezocht met het Kemmerekoor uit Geijsteren. Dat beviel uitstekend; er werd heel plezierig samengewerkt met uitstekend resultaat. Het kerstconcert van 2012, begeleid door het koperensemble van fanfare Concordia, klonk als een klok. Het aanwezige publiek was zeer enthousiast en direct na het concert werd besloten om in 2013 weer een gezamenlijk kerstconcert te geven. Met het enthousiasme van de twee koren werd een derde koor, Le Rossignol uit Lottum, besmet. Het effect is dat dit jaar het kerstconcert wordt uitgevoerd door de drie koren, met in totaal ruim over de honderd zangers en zangeressen. Al tijdens de eerste gezamenlijke repetitie bleek dat de koren samen fantastisch klinken, zowel in de meer ingetogen als ook in de uitbundige stukken.

Het programma heeft de titel “An International Christmas” meegekregen; twee uur kerstmuziek uit verschillende landen waaronder Frankrijk, Engeland, Duitsland, Zweden, Amerika, Rusland en Spanje. Een verrassend en gevarieerd repertoire dat door de koren afwisselend samen en afzonderlijk wordt gezongen. De koren worden gedirigeerd door Geert Verhallen en Poul van Rooij. De  begeleiding wordt verzorgd door het koperensemble van fanfare Concordia en door Geert Verhallen (piano/accordeon/orgel).

De concerten worden gegeven op vrijdag 20 december, aanvang 19.30 uur, in de kerk van Lottum en zondag 22 december, aanvang 15.30 uur, in de kerk van Wanssum (zie ook www.kemmerekoor.nl en www.lerossignollottum.nl).  De toegang is gratis. In Wanssum wordt in de pauze koffie en thee, glühwein en kerstbrood geserveerd. Vrijwillige bijdragen hiervoor komen geheel ten goede aan het project “We bouwen een dovenschool in Jiboro” van SOS Meerlo-Wanssum.