Geijsteren Kei Muzikaal Speciaal, een middag vol afwisselende muziek.

logo kei muzikaal

Op zondagmiddag 23 juni aanstaande organiseert het Kemmerekoor opnieuw het tweejaarlijkse muziekfestijn Geijsteren Kei Muzikaal. Dit maal met de toevoeging ‘Speciaal’ want het koor is 45 jaar jong en dat wordt uitbundig gevierd. Opnieuw is de organisatie erin geslaagd om een zeer gevarieerd programma samen te stellen met bekende en (nog) onbekende Geijsterse talenten. De aller jongste groep wordt gevormd door muzikantjes van de basisschool, die laten horen hoe het project Muziek in de Klas kinderen inspireren kan. Tot de oudere deelnemers behoren een bekende folkzanger en een  debuterende jazz-zangeres. Voeg daarbij nog slagwerkers, een popgroep en een instrumentaal popduo, een koperensemble en een zanggroep met een ‘geheime missie’ en het gevarieerde beeld is nagenoeg compleet. Traditiegetrouw sluit het jubilerende koor af met verrassend nieuw repertoire, waarna de middag samen met alle deelnemers wordt besloten met het zingen van Thank you for the Music van Abba.

Het Speciale van deze editie komt benadrukt door een tweetal gastoptredens. Midden in het programma met Geijsterse talenten komt troubadour Math Craenmehr een half uur lang op zijn bekende, zeer aanstekelijke, manier zingen en spelen. Overal waar hij komt blijft het niet bij een solo optreden maar komt ook het publiek in actie. Daarnaast brengen Arno van de Kerkhof en Marleen Briggen, leden van het ensemble Gipsy Mood , na afloop van het officiële programma tussen het publiek een mix van Spaanse, Zuid Amerikaanse en Kaapverdische muziek in de stijl van de beroemde ‘Hot Club de France’.

De uitvoering van het programma vindt plaats tussen 14.00 en 17.00 uur op een overdekt podium, midden op het dorpsplein. Er is een gezellig terras ingericht voor eet en drinkcafé ’t Trefpunt waar het publiek met een drankje en een hapje kan genieten van een hele middag muziek in Geijsteren. En, niet onbelangrijk, de toegang is gratis.